LENIWA NIEDZIELA

Temat: (PROBLEM) Dorobienie szpilki ???
Wybrane oznaczenia rodzajów gwintów
BSF – gwint calowy Whitwortha, drobnozwojny,
BSW – gwint calowy Whitwortha, zwykły,
E – gwint Edisona, elektrotechniczny,
G – gwint rurowy Whitwortha, walcowy,
M – gwint metryczny zwykły i drobnozwojny,
NPTgwint rurowy Briggsa, stożkowy
Pg – gwint specjalny instalacyjny, pancerny,
R – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, zewnętrzny,
Rc – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, wewnętrzny,
Rd – gwint okrągły,
Rp – gwint rurowy Whitwortha, walcowy wewnętrzny,
RW, FG – gwint rowerowy,
S – gwint trapezowy niesymetryczny,
Tr – gwint trapezowy symetryczny,
UN – gwinty zunifikowane o skoku uprzywilejowanym,
UNC – gwint calowy, zunifikowany, zwykły,
UNEF – gwint calowy, zunifikowany, bardzo drobnozwojny,
UNF – gwint calowy, zunifikowany, drobnozwojny,
UNS – gwinty zunifikowane specjalne,
Ven, Vg – gwint wentylowy,
W – gwint stożkowy do zaworów gazowych,

wiec litera M przed wymiarem w mm jest symbolika rodzaju gwintu.
Źródło: simsonrulez.fora.pl/a/a,16931.html



Temat: Przymiarka do ZJ 4.0 - nowicjusz ma parę pytań :)
Moj kolega z czasow LO sporo czasu spedzil na Syberii i kilka krajow Arabskich rowniez nawiedzil. Z tego co podpowiada, to wszedobylskie w tamtych stronach swiata sa Toyoty. Stary Hilux lub 4Runner sa nie do zajechania, a z czesciami jest tam latwiej niz do Jeep'a. Inaczej jest szansa na znalezienia mechanixa i nawet dorobienie czesci do Tojki. Z Jeep'em jest tak, ze nie wszystkie gwinty sa metryczne tylko calowe, nie do konca wiem, ktore elementy maja gwint NPT.
Jezeli jestes laikiem i nie znasz sie na jeep'ach to chcac jechac tysiace kilometrow musisz sie najpierw nauczyc co z czym itp. Wszystko jest dla ludzi i da sie to przeskoczyc tylko nie do konca potrafie sobie wyobrazic jak w arabskiej wiosce tlumaczysz mechanixowi ze to: miedzyosiowy mechanizm roznicowy z zebatka planetarna.

Jest sie nad czym zastanawiac...
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9901


Temat: Skąd wytrzasnąć gwintownik NPT?

Już zapuściłem wici w narzędziowni - jutro będą szukać - jak będzie to Ci go wypożyczym i wyślem
Dzięki serdeczne

Swoją drogą, nie orientuje się ktoś może, jak się gwintuje gwinty stożkowe? Bo NPT jest stożkowy i własnie się zastanawiam, jaka jest procedura gwintowania, bo przecież teoretycznie ten gwint na różnej głębokości ma różne średnice- skąd mam wiedzieć, jak głęboko gwintować?


Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=37291


Temat: Skąd wytrzasnąć gwintownik NPT?

jest możliwe wykonanie nieco dłuższej tulei wtedy niema konieczności wiercenia szerszego otworu
To jest całkiem niezła myśl Ponieważ gwint jak mówiłem jest krótki, to stykłoby 4mm gwintu NPT + powiedzmy 2mm materiału, czyli 6 milimetrów dalej by wystawało i po problemie No a potem mógłbym zrobić gwint np. M8 i tą metodą jeszcze mniej obciążyć gruchę wierceniem Z kolei odsadzenie uszczelniacza dalej może zmniejszyć ew. wycieki z mostu

Tylko nie zmienia to faktu, że tuleję i tak trzeba nagwintować NPT, czyli wracamy do punktu wyjścia


Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=37291


Temat: Dodatkowe Wskaźniki

Kup sobie trójnik do przewodów hamulcowych w sklepie motoryzacyjnym,musisz przegwintować kawałek rurki ,skok gwintu 10*1 mm

to nie jest gwint M10x1 tylko amerykansky 1/8 NPT , widać na zdjęciu nawet że sobie zepsułeś gwint......

sory za odgrzewanie kotleta, ale szukałem czegoś i akurat na to wtrafiłem...
Źródło: honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=19077


Temat: Dodatkowe Wskaźniki

co do czujnika to gwint jest po stożku
Gwint po stożku właśnie nazywa się 1/8 NPT...
i wszysktie czujniki jak i pierscienie pod filtr oleju mają takie gwinty.
Wiem bo to przerabiałem.
Jak wkręcisz ten czujnik w taki pierscień pod filtr oleju to NIE wygląda już jak zerwany,
dziwne że w bloku ten czujnik siedzi dobrze, pamiętaj że blok jest aluminiowy, więc mogłeś sobie zespuć gwint w bloku.....btw. gwint M10 jest zbliżony do NPT , ale najlepsze uszczelnienie jest jak sie ma NPT...
Źródło: honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=19077


Temat: Gwint amerykański rurowy stożkowy NPT
Witam,

Poszukuję jakieś tabeli z gwintami tego rodzaju, ponieważ potrzebuję wykonać ten gwint, mam gwintownik Tap, NPT, 1/4"-18, a dokładniej jaki otwór wywiercić pod ten gwint.

Z góry dziękuję.
Mariusz.
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=17684


Temat: Gwint amerykański rurowy stożkowy NPT

Witam,

Poszukuję jakieś tabeli z gwintami tego rodzaju, ponieważ potrzebuję wykonać ten gwint, mam gwintownik Tap, NPT, 1/4"-18, a dokładniej jaki otwór wywiercić pod ten gwint.

Z góry dziękuję.
Mariusz.


Co do otworu to musisz przeliczyć. Ale to powinno pomóc:

http://www.lw.cad.pl/din_gwint/s192.jpg

Ja robiłem gwint NPT 1/8" -27 i chyba wierciliśmy otwór 9,5 ale muszę sprawdzi. Mieliśmy sprawdzian więc nie było problemu. Ale tobie by wyszło chyba 12.5. Wychodzi wymiar E1 z rys.
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=17684


Temat: Gwint amerykański rurowy stożkowy NPT

Raczej nie może być 8.25... gwintownik nie wejdzie.

Wg powyższej tabeli wychodzi: 10,70.


Masz rację. pisałem 8,25 dla gwintu NPT 1/8 -27. Sprawdziłem wczoraj w pracy w programie na maszynie i szło wiertło 8.5 na moim gwincie.

Dla gwintu NPT 1/4 -18 toi będzie jak najbardziej 10.7. Aczkolwiek jeżeli ma się wiedzę co to będzie za detal i jakie jego zadanie można średnicę podnieść trochę do górnej tolerancji. Gwintownik będzie miał lżej.
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=17684


Temat: Gwint amerykański rurowy stożkowy NPT
Nieco odgrzebie temat

Mam w moim pojezdzie hobbystycznym (Garbus) do zrobienia wladnie gwint NPT ale 3/8.
Czy dobrze kombinuje ze wiertlo 14,1mm?
Jak to cholerstwo gwintowac? Do ktorego momentu mam wjezdzac gwintownikiem, zeby nie przeciagnac?

Bede wdzieczny
k.
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=17684


Temat: lina śrubowa helix
Witam
mam taki program do generowania programów do frezowania gwintów
dałem mu gwint NPT skok 11,5 średica 1"
jeżeli Ci coś pomoże to wyskoczyło coś takiego

BEGIN PGM 1 MM
; TMINRH CLIMB MM CYCLES =1
; Taper=1/32.0 dAlfa=22.5
;Heidenhain Horizontal Controller.
TOOL CALL 10 Y S1685
L Y50 X0 Z0 FMAX M3
L IX0 IZ0 IY-52,6388 FMAX
L IX4.3906 IZ12.1349 IY0 RL F12
CC IX0 IZ-12.1349
CP IPA90.0 IY0,4301 DR+ F12
CC IX-16.5298 IZ-0.0104
CP IPA45.0 IY0,2761 DR+ F41
CC IX-11.7018 IZ11.6871
CP IPA45.0 IY0,2761 DR+
CC IX-0.0104 IZ16.5471
CP IPA45.0 IY0,2761 DR+
CC IX11.6993 IZ11.7140
CP IPA45.0 IY0,2761 DR+
CC IX16.5643 IZ0.0104
CP IPA45.0 IY0,2760 DR+
CC IX11.7262 IZ-11.7115
CP IPA45.0 IY0,2761 DR+
CC IX0.0104 IZ-16.5816
CP IPA45.0 IY0,2761 DR+
CC IX-11.7237 IZ-11.7384
CP IPA45.0 IY0,2761 DR+
CC IX-12.1349 IZ0
CP IPA90.0 IY0,4301 DR+
L IX-4,4596 IZ12,1349 R0 FMAX
L IX0 IZ0 Y200.0000 FMAX M30
END PGM 1 MM

program mogłem dać tylko na płytkę więc masz tylko jeden cykl z wejściami itd.
Programistą nie jestem (a raczej bywałem z konieczności) i nie podejmę się dalszej dyskusji.

Jeżeli chciałbyś taki program to nie powinno być problema (jest darmowy).
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=3099


Temat: : Przetoka/Adapter
Wiem, ze to raczej niezbyt powszechny "klocek", ale sprobowac nie zaszkodzi...
Poszukuje adaptera do nabijania butli posiadajacej meski prawy gwint W 21,80 x 1/14 inaczej zwany SMS 690. Z drugiej strony: regularne gniazdo DIN, strzemiaczko albo nawet NPT.
pzdr
Tomek
Źródło: divetrek.com.pl/forum/viewtopic.php?t=3667


Temat: Nowy gracz na rynku - Crosman Benjamin Discovery
Witam.
Ładuje się przez szybkozłącze fill nipple takie jak używa się w paintballu , można użyć stacji ładowania fill station dla powietrza lub mamby dla co2 lub złożyć coś z części na bazie przetoczki aby ładować bezpośrednio z gaśnicy.
W sklepach paintballowych można kupić praktycznie wszystko do obsługi tego sprzętu.
Ja do butelki HP stosuję zestaw ładujący pcp z wkręconym nyplem zmieniającym gwint cylindryczny BSP na stożkowy NPT i dokręconą szybkozłączką QD.
Pozdrawiam.
Robert
Źródło: 212.122.221.133/viewtopic.php?t=53193


Temat: Alarm temperatury silnika.
Planuję zrobić sobie alarm temperatury silnika. Jak na foto - w głowicy zrobię mały otworek (gdzies pod cewkami zeby nie bylo widac) z gwintem 1/4 NPT na mosiężny korek z otworem w którym będzie siedział termistor. Podłączone to będzie do układu na płytce (z serii zrób to sam dla dzieci) który przez przekaźnik będzie uruchamiał syrene alarmową. Planuję coś głośnego ok 110 dB żeby nie dało się w środku wytrzymać. Temperaturę przy której będzie wskakiwała syrena można ustawić np: na 85C lub 90C. Już dwa razy przegrzał mi się motor i bardzo źle to się skończyło. Jakby trzeba, to ten sam układ może sterować dodatkowym elektrycznym wentylatorem doczepionym do chłodnicy.
Jakby ktoś miał coś podobnego albo jakieś uwagi czy pomysły to chętnie wysłucham.
Źródło: syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9511


Temat: R400 DODATKOWE ZEGARY NA PRZEDNIM SŁUPKU-TUTORIAL
Ładne

ja się jednak zdecydowałem na ascetyczne wykonanie VDO . Z tym ze narazie utknąłem na etapie wyboru gwintów czujników...

Dogrzebałem się że seryjny czujnik silnika ma gwint 1/8 x 27 NPT. U nas wszystkko podane jest w gwintach metrycznych czyli np M10 x 1.0 ... no i nie wiem jak to poprzeliczać żeby kupić dobre gwinty tak aby nic nie ciekło...

A dodatkowo trójnik ma gwint 3/8 cala więc juz całkowicie zielony jestem... zastanawiam się dalej nad tą podkładką... ale nie wiem czy mi za nisko filtra nie opuści nad płytę....

Jak będziesz montował ciśnienie oleju to zwróć prosze uwagę jaki u ciebie siedzi gwint , i czy jakieś przeróbki trzeba robić
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=41277


Temat: Zegary - jakie wybrać?
1/8 npt to rozmiar gwintu. po prostu. i jest inny niz 4mm.
Źródło: passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=4588


Temat: Zegary - jakie wybrać?

Orientuje sie ktos jakie gwinty maja STRI X-line ? zapewne takie jak 99% zegarow na rynku, czyli 1/8" npt.
Źródło: passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=4588


Temat: Dodatkowe zegary, czujniki
1/8 NPT ponoć coś takiego, czyli raczej niezbyt często spotykany gwint i nie każdy ma taki gwintownik w garażu
Źródło: passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=8512


Temat: Skąd wytrzasnąć gwintownik NPT?
jeśli podeślesz mi ten element z tym gwintem NPT to kolego coś takiego na poczekaniu za powiedzmy dobre 0,7 zrobi ale dopiero po nowym roku bo teraz ma urlop
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=37291


Temat: pytanie - odpowiedź
Kolektor jest już zdjęty i będzie czujnik EGT. Czujnik AutoGauge, z instrukcji wynika, że jest gwint 1/8 cala (1/8 NPT).
Źródło: streetwarriors.pl/forum/viewtopic.php?t=2448


Temat: Gwint amerykański rurowy stożkowy NPT
Wg amerykanskich ksiag gwint NPT 1/4-18 wiertlo 7/16" CZYLI 11.1 MM
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=17684


Temat: Gwint amerykański rurowy stożkowy NPT
Tu masz wszystko podane:
http://www.toolswro.com.p...towniki_NPT.pdf
Jest tam punkt: Średnice otworów pod gwinty NPT.
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=17684


Temat: Gwint amerykański rurowy stożkowy NPT
To ja odwrócę pytanie - otwór ma gwint 1 1/4 " NPT.
Jaką srednicę musi mieć pręt? Dobrze rozumiem, że 42,1mm?
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=17684


Temat: Crosman 2260 tuning

Niestety nieznam angielskiego wiec, czy dobrze zrozumialem kupuje ta butle za 30$ i "po jabkach" wszystko pasuje itd. :D ?

Najpierw trzeba zrobić/kupić odpowiedni adapter do posiadanego modelu. Mnie w zasadzie interesują wyłącznie 2240/2250/2260 ale do innych też są chyba takie zestawy.
http://www.cooper-t.com/airguns2.html
A 22xx Crosman 12 grm Eliminator
Jest też do 1077
Wkręca się to w tubę i teraz wystarczy podpiąć wężyk bezpośrednio z butli i można strzelać. Zaletą tego jest duża objętość CO2 więc większa stabilność prędkości wylotowej i ogromna ilość strzałów. Wada to stałe połączenie butli z karabinkiem więc można albo ja doczepić do karabinka albo nosić na plecach podłączywszy przez np.paintballową mambę.

Tu nalezy zwrócić uwagę że gwint to amerykański 1/8"NPT a u nas w paintballu używa się najprawdopodobnej angielskiego BSP (na razie to szukam potwierdzenia tego faktu).


Atomic zyce powodzenia i czekam na relacje

Dzięki bardzo ale to dopiero plany a do rozstrzygięcia pozostaje czy będę robił napełniany kartusz do zasilania karabinka czy tylko połączenie z butlą. Kupić takie coś nie jest łatwo, tu już wchodzą w grę potężne ciśnienia ok.70 bar a co za tym idzie zagrożenie zdrowia i życia. Każda taka instalacja powinna być poddana próbie ciśnieniowej przed dopuszczeniem do użytku. No i trzeba trochę wiedzieć na ten temat i myśleć co się robi np.nigdy nie napełniać butli ciekłym CO2 do pełna - wystarczy mała zmiana temperatury na + i kaplica.
Źródło: 212.122.221.133/viewtopic.php?t=18438